ГоловнаРегламент та процедура іспиту

Лист-підтримки від Президента Національної ради медичних екзаменаторів (NBME, США) Дональда Мельника,
щодо цінності та якості програм оцінювання що реалізуються Центром Тестування

22 грудня 2014 р.

Всім, кого ця інформація може стосуватися.

Я пишу цей лист підтримки українському Центрові тестування у відповідь на запит керівництва Центру надати громадськості незалежні докази щодо цінності та якості програм оцінювання, що реалізує Центр в Україні та на міжнародній арені. Також я хочу коротко описати роль Національної ради медичних екзаменаторів (National Board of Medical Examiners (NBME)) у забезпеченні якості медичних працівників у Сполучених Штатах Америки, а також нашу допомогу лідерам Центру тестування у розбудові в Україні системи оцінювання, що відповідає найкращим світовим стандартам. Я сподіваюся, що ця інформація буде корисною під час сучасних значних зрушень у соціальному, політичному та економічному житті країни. Як нащадок українських іммігрантів до Сполучених Штатах на початку 20 ст., я маю особливий інтерес до відстеження значних досягнень в галузі оцінювання медичних працівників, що їх зробив Центр тестування; тому я маю велику надію, що ця організація світового рівня виступатиме важливим партнером під час реформи сектора охорони здоров'я в Україні.

8 вересня 1997 року Міністерство охорони здоров'я України та Національна ради медичних екзаменаторів уклали угоду про взаємодію у галузі впровадження медичного ліцензійного іспиту в Україні. Ця угода стала вінцем 2-річного проекту USAID/IREX з інституційного партнерства в галузі медичної освіти, спрямованого на підвищення якості медичної освіти в Україні. Обіймаючи на той час посаду першого віце-президента NBME, я представляв цю організацію на переговорах з українським Міністерством.

У 1998 році в Україні була запущена критично-важлива система національних медичних ліцензійних іспитів (МЛІ), а у 1999 році при Міністерстві охорони здоров'я України засновано Центр тестування як неприбуткову державну організацію, яка забезпечує розробку та функціонування системи МЛІ. Розробка і розвиток екзаменаційної системи та Центру тестування здійснювалося за суттєвої підтримки відомих організацій зі значною експертизою та міжнародним визнанням. Окрім NBME підтримку Центрові надавала Освітня комісія закордонних медичних випускників (Educational Commission on Foreign Medical Graduates (ECFMG)), Університет Рочестеру штату Нью-Йорк та Центр медичної освіти Університету Данді в Шотландії. Крім того, з Центром тестування особисто співпрацювали відомі міжнародні лідери у галузі медичної освіти та оцінювання з метою розбудови успішної організації та системи зовнішнього оцінювання. Центр тестування створив систему, що базується на західних принципах надважливого оцінювання і одночасно реалізує інноваційні підходи, які адаптовані для України. Фундаментальні принципи такого оцінювання були розроблені у NBME понад 100 років тому та були схвалені і прийняті міжнародною громадськістю на міжнародних конференціях, таких як Отавська конференція, яка відбувається раз на два роки і фокусується на оцінюванні в медичній освіті.

NBME підтримує зв'язок з Центром тестування майже 20 років. За цей час Центр тестування перетворився у важливого гравця медичної освітянської спільноти, учасника реформування медичної освіти для підвищення якості, та одної з небагатьох пост-радянських структур, які відомі та визнані серед світової спільноти. Керівний склад Центу тестування брав участь у кількох проектах NBME, пов'язаних з освітою та оцінюванням в медичній освіті (наприклад, викладання курсів під час конференції Асоціації медичної освіти Європи, М.Мруга, 2007, трансатлантичний проект з оцінювання кадрів галузі охорони здоров'я, І.Булах, М.Мруга, 2009). Також ми знаємо про залучення співробітників Центру у численні проекти міжнародного співробітництва, не пов'язані з NBME. Ми стежимо за діяльністю Центру через їхню міжнародну візуалізацію, а також через особисте та конференційне спілкування.

Я вважаю Центр тестування незалежною організацією, що відіграє важливу роль у забезпеченні якості медичних випускників в Україні та прийнятті рішень щодо надання права на медичну практику, а також сприяє захисту українських громадян від некомпетентних фахівців. На матеріалах аналогічних екзаменів у США та Канаді на протязі декількох десятиліть доведено, що екзамени точно прогнозують якість медичної допомоги, яку надають лікарі. Недавні нові дослідження продемонстрували, що пацієнти лікарів з вищими балами з медичного ліцензійного іспиту США мають нижчий рівень смертності від захворювань серцево-судинної системи, ніж пацієнти лікарів з нижчими результатами. Наявні докази прямо підтверджують, що високоякісні системи оцінювання можуть виявляти майбутніх лікарів, які вірогідно не зможуть надавати адекватну медичну допомогу, що дозволяє розробити програму для компенсації недостатніх знань, вмінь та навичок у таких лікарів до того, як вони зможуть зашкодити пацієнтам. Ми підтримуємо важку працю Центру тестування у їх намірах сприяти захисту українських громадян таким чином.

Мені приємно визнати, що я посилаюсь на роботу Центру тестування на багатьох міжнародних конференціях з медичної освіти та ліцензування як першокласний приклад того, як одна країна може швидко відійти від застарілих концепцій регулювання медичних кадрів та розбудувати високоякісні, справедливі та ефективні системи оцінювання для захисту здоров'я пацієнтів та для забезпечення системи об'єктивного оцінювання лікарів. В процесі подальшого реформування систем охорони здоров'я та медичної освіти України в час великих викликів та великих можливостей, я вважаю необхідним покладатися на неймовірну історію Центру тестування та вміння, яких вони набули за майже 20 років. Організація NBME (та я особисто) готові допомогти вам усіма можливими шляхами, які можуть бути корисними. Прошу без сумнівів звертатися до мене та моїх колег, якщо ви вважатиме наші консультації корисними для планування подальших реформ системи оцінювання лікарів та інших працівників галузі охорони здоров'я України.

Далі наведено узагальнену інформацію про NBME, що представляє сучасну роль NBME в оцінюванні медичних кадрів у США та на світовій арені. Більш докладна інформація наведена на нашому веб-сайті www.nbme.org.

Щиро ваш,

Дональд Мельник, MD, MACP
Президент
Тел.: 215-950-9546
Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Копія:  Ірина Булах
Директор Центру тестування
вул.Пушкінська, 22
Київ 01601 Україна
Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

 

Короткий опис Національної ради медичних екзаменаторів (NBME)

Місія NBME полягає у "захисті здоров'я громадян шляхом сучасного високоякісного оцінювання медичних фахівців. Хоча наша діяльність сфокусована на оцінюванні лікарів, сфера дії нашої місії охоплює широкий спектр медичних працівників різного рівня освіти, підготовки та практики, а також передбачає наукові дослідження в галузі оцінювання та розробку інструментів оцінювання".

Візія NBME – це "покращення охорони здоров'я у світі за допомогою оцінювання".

NBME була заснована у 1915 році як незалежна неприбуткова неурядова організація, що захищає інтереси суспільства шляхом високоякісного оцінювання медичних фахівців.

NBME розробляє та реалізує медичний ліцензійний іспит США (United States Medical Licensing Examination (USMLE)). Хоча ліцензія на медичну практику надається вповноваженими ліцензійними органами окремих штатів, всі ці органи у США визнають прохідний бал з USMLE як доказ, що аплікант має ключові компетентності, необхідні для медичної практики. Зрештою, пацієнти в усіх кутках країни можуть бути впевнені, що їхні лікарі відповідають загальному стандарту. Співзасновниками іспиту USMLE є NBME та Федерація медичних рад штату (FSMB); Освітня комісія закордонних медичних випускників (Educational Commission on Foreign Medical Graduates (ECFMG)) є третім партнером, що співпраціює за програмою USMLE. Іспит USMLE – це універсальне оцінювання, що вимагається від усіх лікарів, які хочуть отримати ліцензію на медичну практику — як випускників американських медичних шкіл, так і міжнародних випускників. Іспит включає у себе широке оцінювання фундаментальних медичних наук та основних галузей медицини і переважно фокусується на застосуванні знань для вирішення клінічних проблем та ведення пацієнтів. Також іспит передбачає широке оцінювання клінічних вмінь та навичок з ведення пацієнта. Кожного року різні компоненти USMLE проводяться для більш ніж 150 000 майбутній лікарів у тестових центрах по всьому світові.

Також NBME пропонує медичним школам США та різних країн світу послуги з проведення різних стандартизованих на національному рівні іспитів. Такі іспити часто використовуються медичними школами як підсумкове оцінювання за предметом; майже всі медичні школи США застосовують такі іспити як доповнення до власних тестових інструментів. Також ми надаємо інтерактивний онлайн інструмент для самооцінювання, який дозволяє студентами оцінити свій рівень з основного змісту іспиту USMLE та з іспитів на рівні медичної школи.

Ми допомагаємо багатьом іншим організаціям розробляти інструменти оцінювання для галузі охорони здоров'я, зокрема сертифікаційні іспити з окремих спеціальностей, ліцензійні іспити для інших професій, наприклад ветеринарна медицина, поточні іспити, що використовуються для оцінки прогресу на етапі післядипломної медичної освіти тощо. В останнє десятиліття ми співпрацювали з кількома медичними навчальними закладами та міністерствами різних країн (Австралія, Бельгія, Бразилія, Італія, Казахстан, Панама, Португалія, Катар, Сингапур, Велика Британія та інші) в контексті розробки систем вступних або ліцензійних іспитів, а також з метою порівняльного аналізу окремих показників іспитів для використання окремими студентами або навчальними закладами.

NBME та FSMB також спільно підтримують Систему післяліцензійного оцінювання, за допомогою якої вповноважені медичні ліцензійні органи можуть оцінити лікарів, які вже мають ліцензію. Нова екзаменаційна програма "Міжнародні основи медицини" поширює концепцію спільних стандартів на світовий рівень. Організації також можуть розраховувати на експертизу NBME при залученні наших консультантів для розробки власних програм оцінювання, адміністрування тестувань та визначення балів.

NBME підтримує інтенсивну програму наукового дослідження та розробки. Напрями поточних досліджень включать оцінювання на робочому місці, інноваційні методи оцінювання, розширення бази ключових компетентностей, які можна оцінювати об'єктивно, та інше. В цілому щороку ми оцінюємо понад 500 000 фахівців галузі охорони здоров'я силами 400 наших співробітників та понад 350 фахівців-медиків з усього світу.

Оригінал листа англійською мовою

УВАГА! ПОПЕРЕДЖЕННЯ КОРУПЦІЇ

З метою попередження та профілактики корупційних дій при складанні ліцензійних іспитів Центр тестування, як державна організація, що створена при МОЗ України для контролю за якістю підготовки фахівців для галузі охорони здоров'я, інформує студентів та інтернів про неможливість будь-якого впливу на результати тестування, які отримуються шляхом комп'ютерного сканування бланків відповідей.

У випадку, якщо вам відомо про корупційні дії, що відбуваються у ВНЗ, де ви навчаєтеся, просимо невідкладно інформувати Адміністрацію навчального закладу, Центр тестування (на скриньку довіри) та Правоохоронні органи.

Особи, які вносять такі пропозиціі студентам/інтернам можуть бути притягнені до кримінальної відповідальності за ознаками складів кримінальних правопорушень, передбачених наступними статтями Кримінального кодексу України:

  • ст. 364 – зловживання владою або службовим становищем,
  • ст. 368 – прийняття пропозиції, обіцянки або одержання службовою особою неправомірної вигоди,
  • ст. 368-2 – незаконне збагачення.

Просимо врахувати зазначене попередження і взяти його до відома при здобутті професій лікаря та фармацевта.

Рейтингове оцінювання діяльності вищих навчальних закладів IV рівня акредитації та закладів післядипломної освіти МОЗ України

Відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 наказу МОЗ України від 22.11.2013 № 1000 «Про рейтингове оцінювання діяльності вищих навчальних закладів IV рівня акредитації та закладів післядипломної освіти МОЗ України» на ДО «Центр тестування» покладено обов'язки, щодо збору та обробки даних, затверджених підпунктами 1.1 та 1.4 пункту 1 наказу МОЗ України від 22.11.2013 № 1000 та поданих вищими навчальними закладами IV рівня акредитації і закладами післядипломної освіти МОЗ України для визначення галузевого рейтингу.

Наказ МОЗ України від 22.11.2013 № 1000 «Про рейтингове оцінювання діяльності вищих навчальних закладів IV рівня акредитації та закладів післядипломної освіти МОЗ України»

Зразки таблиць для матеріалів, що подаються разом із показниками для визначення галузевого рейтингу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Графік фахових експертиз тестових матеріалів ліцензійних іспитів на 2013/2014 роки

gpe-1  gpe-2

Скринька довіри

 
скринька довіри

Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Інформаційні матеріали для підготовки студентів до ліцензійних іспитів

K2 K2e
K2 K2e
K2

KM

KB

Методична діяльність

Методична діяльність

Центр тестування при МОЗ України входить до складу Координаційних Рад МОЗ України з додипломної та післядипломної медичної освіти та здійснює методичну діяльність.

Докладніше...

Наукова діяльність

На базі Центру тестування при МОЗ України у співробітництві з ВНЗ різного профілю реалізуються наукові проекти в сфері педагогічного оцінювання і тестування, управління якістю вищої освіти.

Міжнародні проекти

b3

Центру тестування здійснює міжнародні проекти в двох основних галузях: співробітництво в сфері педагогічного оцінювання і тестування та співробітництво в сфері вищої медичної освіти.

Докладніше...

} ?>